Koncepcja pracy
PRZEDSZKOLA NR 9
w Siemianowicach Śl.
MISJA PRZEDSZKOLA
„Wysokiej jakości opieka dydaktycznai wychowawcza sprzyja osiąganiu przez dziecko poczucia własnej wartości i pełnych możliwości rozwoju”
WIZJA PRZEDSZKOLA
„Dziecko jest wspólnym dobrem - rodziców i przedszkola"
Przedszkole jest miejscem dobrej zabawy , radosnego przeżywania każdego dnia w przyjaznej atmosferze
Cele główne :
- Każde dziecko ma poczucie swojej wyjątkowości i wartości
- Każdy nauczyciel wykazuje się kreatywnością , poszukującą postawą wobec własnej pracy
- Partnerzy i zasoby przedszkola pomagają w przygotowaniu dzieci do życia w nowoczesnej rzeczywistości przy jednoczesnym poszanowaniu tradycji i wartości uniwersalnych
Zadania :
- Wspomaganie indywidualnego rozwoju dzieci na górnej granicy ich możliwości
- Wspieranie nauczycieli w kreowaniu własnej osobowości zawodowej
- Poszerzenie grona partnerów do realizacji celów rozwojowych przedszkola
- Unowocześnienie i wzbogacenie bazy przedszkola niezbędnej do realizacji wyznaczonych zadań
Wspomaganie indywidualnego rozwoju dzieci na poziomie górnej granicy ich możliwości
1.Wczasne rozpoznawanie uzdolnień i niedoborów , uwzględnienie ich w procesie wspierania indywidualnego rozwoju dzieci.
- Popularyzacja idei „gotowości przedszkolnej”
- Opracowanie odpowiednich narzędzi diagnostycznych
- Systematyczne badanie umiejętności dzieci
- Rozwijanie i wspieranie zainteresowań i uzdolnień
- Podnoszenie intensywności i skuteczności pracy wyrównawczej
- Objęcie szczególną troską dzieci z rodzin o niskim statusie społecznym i materialnym
- Wdrażanie dzieci do dobrej praktyki dnia codziennego ( samoobsługa , trosko o otoczenie , formy grzecznościowe, zachowania społeczne)
2.Promowanie zdrowego stylu życia – zdrowie fizyczne , psychiczne , społeczne
- Wyrabianie umiejętności zdrowego odżywiania się
- Wyrabianie nawyków umożliwiających zapobieganie szerzeniu się zakażeń ,wirusów,grypy i innych chorób
- Wyrabianie nawyków związanych z aktywnością ruchową
- Kształtowanie pozytywnego obrazu własnej osoby i radzenia sobie z emocjami
- Kształtowanie prawidłowych relacji społecznych
- Wyrabianie postaw proekologicznych
3.Poszerzenie oferty edukacyjnej przedszkola umożliwiającej przygotowanie do nauki w szkole dzieci 6 letnich
- Upowszechnienie Metody Dobrego Startu
- Włączenie do pracy edukacyjnej programów multimedialnych
- Wzbogacenie wachlarza oddziaływań wychowawczych i terapeutycznych w zakresie zaburzeń rozwoju psychospołecznego ( techniki relaksacyjne, bajko terapia , systemy motywacyjne)
Wspieranie nauczycieli w kreowaniu własnej osobowości zawodowej
1.Wspieranie nauczycieli w sytuacji obciążenia zawodowego
- Umiejętności interpersonalne
- Stres nauczycielski i zapobieganie wypaleniu zawodowemu
- Asertywność w sytuacji odciążenia zawodowego
2.Szkolenia Rady pedagogicznej w obszarach wymagających intensyfikacji pracy
- Aktualizacja wiedzy biomedycznej nauczycieli , utrwalenie umiejętności udzielania pierwszej pomocy przed medycznej
- Umiejętności diagnozowania rozwoju dziecka , rozpoznawania potrzeb i indywidualizacji pracy
3.Szkolenie członków zadaniowych
- Konstruowanie narzędzi badawczych i prowadzenie diagnoz przez zespół ds. ewaluacji wewnętrznej
4.Szkolenie nauczycieli w zakresie poszerzania oferty edukacyjnej przedszkola
- Zdobycie umiejętności budowania i wdrażania projektów i programów edukacyjnych , pozyskiwanie pomocy
- Kurs „Przyjaciele Zippiego” – program rozwijania kompetencji emocjonalno-społecznych
- Muzykoterapia
- Pedagogika zabawy
Poszerzenie grona partnerów do realizacji celów
1.Poszukiwanie nowych możliwości działań przedszkola we współpracy z różnymi podmiotami w zakresie :
- Korzystania z instytucji społeczno-kulturalnych
- Doskonalenie nauczycieli we współpracy z WOM , SOKRATES
- Nawiązanie współpracy z placówkami zagranicznymi w realizacjach projektów
- Ułatwienie startu szkolnego dzieciom młodszym we współpracy ze szkołą
2.Rozbudzić świadomość rodziców w zakresie :
- Podjęcie gotowości dzieci do rozpoczęcia kariery przedszkolnej , w miarę potrzeby zmodyfikować „Program Adaptacji „
- Wagi współpracy domu rodzinnego dziecka i przedszkola
-
Koncepcja pracy
PRZEDSZKOLA NR 9 „Pod Sosenką”
w Siemianowicach Śl.
MISJA PRZEDSZKOLA
„Wysokiej jakości opieka dydaktycznai wychowawcza sprzyja osiąganiu przez dziecko poczucia własnej wartości i pełnych możliwości rozwoju”
WIZJA PRZEDSZKOLA
„Dziecko jest wspólnym dobrem - rodziców i przedszkola"
Przedszkole jest miejscem dobrej zabawy , radosnego przeżywania każdego dnia w przyjaznej atmosferze
Cele główne :
- Każde dziecko ma poczucie swojej wyjątkowości i wartości
- Każdy nauczyciel wykazuje się kreatywnością , poszukującą postawą wobec własnej pracy
- Partnerzy i zasoby przedszkola pomagają w przygotowaniu dzieci do życia w nowoczesnej rzeczywistości przy jednoczesnym poszanowaniu tradycji i wartości uniwersalnych
Zadania :
- Wspomaganie indywidualnego rozwoju dzieci na górnej granicy ich możliwości
- Wspieranie nauczycieli w kreowaniu własnej osobowości zawodowej
- Poszerzenie grona partnerów do realizacji celów rozwojowych przedszkola
- Unowocześnienie i wzbogacenie bazy przedszkola niezbędnej do realizacji wyznaczonych zadań
Wspomaganie indywidualnego rozwoju dzieci na poziomie górnej granicy ich możliwości
1.Wczasne rozpoznawanie uzdolnień i niedoborów , uwzględnienie ich w procesie wspierania indywidualnego rozwoju dzieci.
- Popularyzacja idei „gotowości przedszkolnej”
- Opracowanie odpowiednich narzędzi diagnostycznych
- Systematyczne badanie umiejętności dzieci
- Rozwijanie i wspieranie zainteresowań i uzdolnień
- Podnoszenie intensywności i skuteczności pracy wyrównawczej
- Objęcie szczególną troską dzieci z rodzin o niskim statusie społecznym i materialnym
- Wdrażanie dzieci do dobrej praktyki dnia codziennego ( samoobsługa , trosko o otoczenie , formy grzecznościowe, zachowania społeczne)
2.Promowanie zdrowego stylu życia – zdrowie fizyczne , psychiczne , społeczne
- Wyrabianie umiejętności zdrowego odżywiania się
- Wyrabianie nawyków umożliwiających zapobieganie szerzeniu się zakażeń ,wirusów,grypy i innych chorób
- Wyrabianie nawyków związanych z aktywnością ruchową
- Kształtowanie pozytywnego obrazu własnej osoby i radzenia sobie z emocjami
- Kształtowanie prawidłowych relacji społecznych
- Wyrabianie postaw proekologicznych
3.Poszerzenie oferty edukacyjnej przedszkola umożliwiającej przygotowanie do nauki w szkole dzieci 6 letnich
- Upowszechnienie Metody Dobrego Startu
- Włączenie do pracy edukacyjnej programów multimedialnych
- Wzbogacenie wachlarza oddziaływań wychowawczych i terapeutycznych w zakresie zaburzeń rozwoju psychospołecznego ( techniki relaksacyjne, bajko terapia , systemy motywacyjne)
Wspieranie nauczycieli w kreowaniu własnej osobowości zawodowej
1.Wspieranie nauczycieli w sytuacji obciążenia zawodowego
- Umiejętności interpersonalne
- Stres nauczycielski i zapobieganie wypaleniu zawodowemu
- Asertywność w sytuacji odciążenia zawodowego
2.Szkolenia Rady pedagogicznej w obszarach wymagających intensyfikacji pracy
- Aktualizacja wiedzy biomedycznej nauczycieli , utrwalenie umiejętności udzielania pierwszej pomocy przed medycznej
- Umiejętności diagnozowania rozwoju dziecka , rozpoznawania potrzeb i indywidualizacji pracy
3.Szkolenie członków zadaniowych
- Konstruowanie narzędzi badawczych i prowadzenie diagnoz przez zespół ds. ewaluacji wewnętrznej
4.Szkolenie nauczycieli w zakresie poszerzania oferty edukacyjnej przedszkola
- Zdobycie umiejętności budowania i wdrażania projektów i programów edukacyjnych , pozyskiwanie pomocy
- Kurs „Przyjaciele Zippiego” – program rozwijania kompetencji emocjonalno-społecznych
- Muzykoterapia
- Pedagogika zabawy
Poszerzenie grona partnerów do realizacji celów
1.Poszukiwanie nowych możliwości działań przedszkola we współpracy z różnymi podmiotami w zakresie :
- Korzystania z instytucji społeczno-kulturalnych
- Doskonalenie nauczycieli we współpracy z WOM , SOKRATES
- Nawiązanie współpracy z placówkami zagranicznymi w realizacjach projektów
- Ułatwienie startu szkolnego dzieciom młodszym we współpracy ze szkołą
2.Rozbudzić świadomość rodziców w zakresie :
- Podjęcie gotowości dzieci do rozpoczęcia kariery przedszkolnej , w miarę potrzeby zmodyfikować „Program Adaptacji „
- Wagi współpracy domu rodzinnego dziecka i przedszkola
- Wiedzy prozdrowotnej
- Podkreślić rangę wychowania przedszkolnego dla zwiększenia szans edukacyjnych dzieci
Unowocześnienie i wzbogacenie bazy przedszkola niezbędnej do realizacji wyznaczonych zadań
1.Doposażenie placówki w nowoczesny sprzęt
- Modernizacja i wzbogacenie bazy komputerowej
- Zakup sprzętu do prezentacji multimedialnej
2.Systematyczne podnoszenie standardu budynku przedszkola i jego wyposażenia
- Remont elewacji budynku
- Wymiana ogrodzenia
- Remont łazienki dla dzieci
- Bieżące remonty i modernizacja wnętrza
- Doposażenie ogrodu przedszkolnego
- Wymiana pozostałych okien
- Doposażenia sal zabaw
- Wiedzy prozdrowotnej
- Podkreślić rangę wychowania przedszkolnego dla zwiększenia szans edukacyjnych dzieci
Unowocześnienie i wzbogacenie bazy przedszkola niezbędnej do realizacji wyznaczonych zadań
1.Doposażenie placówki w nowoczesny sprzęt
- Modernizacja i wzbogacenie bazy komputerowej
- Zakup sprzętu do prezentacji multimedialnej
2.Systematyczne podnoszenie standardu budynku przedszkola i jego wyposażenia
- Remont elewacji budynku
- Wymiana ogrodzenia
- Remont łazienki dla dzieci
- Bieżące remonty i modernizacja wnętrza
- Doposażenie ogrodu przedszkolnego
- Wymiana pozostałych okien
- Doposażenia sal zabaw
Pokaż informacje o artykule
Utworzył/Odpowiada:
Bożena Wysocka - 2016-10-20 16:37:04
Udostępnił:
Bożena Wysocka - 2016-10-20 16:37:04
Zaktualizował:
Bożena Wysocka - 2024-10-11 12:20:01
|
Data modyfikacji |
Zmodyfikował |
|
1 |
2024-10-11 12:20:01 |
Bożena Wysocka |
Zobacz |
2 |
2023-09-01 11:52:11 |
Bożena Wysocka |
Zobacz |
3 |
2016-10-30 20:23:58 |
Bożena Wysocka |
Zobacz |
4 |
2016-10-20 16:37:04 |
Bożena Wysocka |
Zobacz |
Tę stronę obejrzało 5 osób